Hvad sker der lige nu ?

25.02.15. Oprettet 2 nye indlæg om familienavne med tekst flyttet fra velkomstsiden.
26.01.15. Så er aktiviteten genoptaget og familiemyten om Tyskland er skrevet.
27.12.14. En side om oldeforældrene Mads Peder og Maren er indsat. Mgl. bearbejdning og fotos. Ditto med tipoldeforældrene Christen og Anne, Christen og Karen Margrethe samt Niels og Ane.

Velkommen

Dette er en hjemmeside med resultaterne af slægtsforskningen om familien Foverskov/Sandvang.

Siden handler om den familie, der fik familienavnet Foverskov efter en samling huse, der kaldes Favrskov, ved Holsted i det sydlige Jylland midt mellem Kolding og Esbjerg.

Siden handler også om familien Sandvang, der stammer fra Fårevejle og Viborg.

Jeg har i min slægtsforskning haft stor glæde og nytte af andre slægtsforskeres hjemmesider, og oplysningerne på denne hjemmeside er da også til fri afbenyttelse.

Hvis du vil kommentere eller spørge om noget, er du meget velkommen. Brug nedenstående mulighed.

Solrød, den 10.dec. 2014

Oldefar Anders Emanuel Hansens malerier

Hjemmesiden er under opbygning/afprøvning på alle leder og kanter, og der vil derfor kunne forekomme både større og mindre ændringer af opsætning mv.

 

 

 

 

6 Responses to “Velkommen”

  • Hejsa jeg kan se vi har samme aner i Fårevejle din 9.genneration (jeg selv er 10 genneration efter dem)
    Jeg er efterkommer efter Ramus Nielsen og Helvig Madsdatters søn Hans Rasmussen
    (født f.1712) og hvis jeg ser rigtig er du efterkommer efter han lillebror Mads (født f.1708)

    Jeg har lidt svært ved at tyde af din lise hvem Mads børn er, kan du hjælpe mig med det?
    ________________________________

    Jeg er ikke kommet længere end til Sognefoged Rasmus Nielsen født i 1671, jeg kan se du er flere gennerationer bag ud, kan du hjælpe mig videre der, ville jeg bliv rigtig glad. Jeg tænker at Rasmus Nielsens far må heder Niels til fornavn, men synes ikke at kunne se denne i din 10.genneration ??

    Kærlig hilsen
    Anette Fjelsted i Holbæk
    netstud@mailme.dk

  • Viggo Rasmussen:

    Hej.
    Jeg kan se, at vi har samme aner i din 5. generation. Christen Andersen anenr. 8.
    Jeg er ikke kommet længre. Har du flere oplysninger bag ud, end det som står på din hjemmeside ?
    Venlig hilsen
    Viggo Rasmussen

    • admin:

      Hej Viggo. Med min tipoldefar ane nr. 8 Christen Andersen og hans kone er jeg nået til mine tip4oldeforældre og kan ikke komme længere. Jeg sender dig noget materiale via din mail. Dels aneoversigten kun med disse aner, dels en færdig anekrønike med Christen og hans kone – vigtigt, denne gang med meningsfyldte billeder som mangler på hjemmesiden, og så lidt materiale om anerne og som ikke er kirkebøger og folketællinger. Mvh. Eddy

  • Birte Wienecke:

    Hej.
    Jeg har ivrigt studeret din hjemmeside, men der hvor jeg også har forbindelse til den mener jeg du har nogle fejl.
    det drejer sig om nr 28 og 29.
    Jens Pedersen er døbt den 01.01.1779 i Vedsted kirke, Skanderborg amt og død 20.04.1846 i Køge.
    og søn af Peder Christensen og Zidsel Jensdatter
    Johanne Marie Larsdatter er død 20.11.1861 i Køge.
    mvh Birte

    • admin:

      Hej Birte. Tak for din kommentar. Jeg vil bestemt ikke afvise at der kan være en fejl lige der, for jeg kan godt huske at jeg havde problemer med netop de aner. Nu vil jeg snarest se på det, og så skriver jeg til dig. Mvh Eddy

    • admin:

      Hej Birthe. Jeg tror at du har ret i, at Jens Pedersen kommer fra Jylland. Både i kirkebogen ved hans død og i skifteretsprotokollen står han med tilnavnet Grumstrup. En landsby af samme navn ligger i Jylland i Vedslet sogn, jfr FT 1845 i Køge, hvor hans fødesogn står som Wesløv sogn ( skrevet af en køgeborger, der ikke kender de jyske sogne og som ikke forstår jysk udtalt af en 68-årig fattiglem, måske uden tænder ). Usikkerheden om den præcise Jens fra Vedsted opstår, når jeg ikke kan finde ud af, hvor han er blevet gift ( burde være i Køge – brudens hjemby ) og en ide om, hvor de har truffet hinanden. Dertil kommer at Peder Skrædders søn Jens ( jfr FT 1787 i Vedslet) på 10 år i lægdsrullen for 1789 i den senere lægdsrulle fra 1793 står som død samme år. Måske den samme Jens ! Johannes dødsdato er jeg helt enig i. Jeg vil ændre min hjemmeside og egne papirer i overensstemmelse med dette, medmindre du har bemærkninger, som vil være meget velkommen. Mvh

Leave a Reply